20 jaar experimenteren en focus aanbrengen

Geplaatst op 01-11-2022 in Medewerkers

20 jaar geleden: Pink Web Applications VOF werd officieel ingeschreven bij de KvK door Gerbald, Gerard, Melle en Jelmer. Nou ja, ik (Jelmer) zat in Australië en was er in gedachten bij. Het idee dat we samen met een accountant in het oosten van het land hadden, sloeg ook aan bij andere kantoren en specifiek de NOAB. Samen werkten we aan een online platform (in 2002 al als SaaS & cloud) om veilig documenten te delen met klanten en een website te krijgen, wat toen nog niet zo vanzelfsprekend was als nu. De NOAB verzorgde een nieuwsfeed voor, zoals het toen nog heette, Client Online plus, de websites en online nieuwsbrieven.

 

Tekst gaat verder onder de collage met foto’s van nu en uit de oude doos

 

Naast studie en ander werk bouwden we gestaag voort. De interesse werd ook buiten de NOAB gewekt en vanaf 2007 kon iedereen klant worden. De eerste nieuwe collega’s werden geworven en toen we ook het accorderen van belastingaangiften en de eerste integraties en koppelingen lanceerden ging het almaar sneller. Steeds meer en grotere klanten gingen PinkWeb gebruiken.

Toch was het niet altijd makkelijk. We hebben wat af-geëxperimenteerd om te kijken wat aansloeg. Een greep uit de beginjaren: websites en CMS’en; een platform voor kunstenaars; een makelaars website; verkeerscamera’s online; portal voor huisartsengroepen; portaal voor de Belastingdienst (totdat aanbesteding nodig was); employee self service en de module Personeel Online (voordat salarispakketten echt online kwamen); Content Online, een soort Confluence; een online werkprogramma-tool (kansrijk product, maar in de basis niet flexibel genoeg) en tot slot heel veel maatwerk voor onze grotere klanten.

Maar om de zoveel jaar brachten we ook weer duidelijk focus aan: geen websites meer; geen losse webapplicaties; focus op accountancy; stoppen met personeelsmodules; weg met tijdrovend en vertragend maatwerk; focus op security & efficiency. Experimenteren en weer focus aanbrengen. Dat is wel het PinkWeb verhaal. Zo helpen we klanten vooruit en staan we twintig jaar later waar we staan.

PinkWeb is nu een product dat vele honderden kantoren gebruiken voor henzelf en hun klanten, met bijna 200.000 gebruikers. En waaraan 40 medewerkers dagelijks met passie werken. 40 collega’s om trots op te zijn: open, eerlijk, enthousiast, kritisch, gedreven en inclusief. Maar bovenal super betrokken en continu bezig om nog meer waarde toe te voegen voor onze klanten. En dat gaat echt hard de laatste tijd!

Het is mooi om terug te kijken op iedereen die heeft bijgedragen aan PinkWeb in de afgelopen 20 jaar. Naast het huidige team, natuurlijk de mede-oprichters, de ex-collega’s, familie, vrienden en kennissen die erin geloofden en natuurlijk alle klanten, die samen met ons mee groeiden. Een aantal jaar geleden hebben we de stap gezet door PinkWeb aan te sluiten bij Visma. Dat brengt ons veel expertise, kennis en kunde, tools en middelen voor onze medewerkers en voor onze producten en klanten. Visma helpt ons om data nog veiliger te houden. Zo kunnen we met nog meer focus werken aan meerwaarde voor onze klanten.

We kijken ernaar uit de fijne samenwerking met onze klanten en partners verder uit te blijven bouwen! En door experimenten en het aanbrengen van hernieuwde focus te blijven bouwen aan PinkWeb. Met dezelfde aangescherpte missie als twintig jaar geleden, die nu misschien nog wel relevanter is dan ooit: klanten helpen om veilig en makkelijk documenten uit te vragen, te delen en te laten ondertekenen. En op elk van deze onderwerpen zit er heel veel in de pijplijn. We kunnen niet wachten om door te bouwen, samen met onze klanten!

De komende tijd zullen we op meerdere momenten en manieren aandacht besteden aan 20 jaar PinkWeb, stay tuned!

Jelmer Nieuwenweg en Gerbald van Ommeren werken nog met veel enthousiasme aan Visma | PinkWeb. Jelmer is managing director en Gerbald de CTO. Gerard Huis in ’t Veld en Melle Jorritsma zetten hun energie en passie intussen elders in.

Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan hem hier!

 

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.