Hoe de koppeling tussen Twinfield en PinkWeb administratieve processen automatiseren

Geplaatst op 17-10-2024 in Nieuws

Ondanks dat accountantskantoren tegenwoordig al veel processen geautomatiseerd hebben, is de administratieve last nog steeds aanzienlijk. Vooral wanneer het gaat om het beheren van meerdere klanten, fiscale documenten en btw-aangiften. De koppeling tussen PinkWeb en Twinfield biedt accountantskantoren de oplossing om deze processen te verbeteren. Het doel is uiteindelijk om de handmatige handelingen te verminderen. Dit is niet alleen efficiënter, maar je voorkomt ook fouten. Maar hoe helpt deze integratie bij het automatiseren van administratieve processen, en welke voordelen biedt dit voor accountants en hun klanten?

Vereenvoudigd proces voor btw-aangiften en accorderen

Een van de grootste voordelen van de koppeling tussen PinkWeb en Twinfield is de mogelijkheid om btw-aangiften automatisch bij de klant aan te bieden ter accordering. Waar voorheen handmatige handelingen nodig waren om de documenten naar de klant te versturen, zorgt de koppeling ervoor dat dit volledig geautomatiseerd plaatsvindt. Klanten ontvangen een bericht via PinkWeb waarin ze de aangifte kunnen goedkeuren. Accountants zijn geen loze tijd kwijt aan het versturen en bijhouden van deze documenten.

Waarom zou een accountant de documenten niet direct vanuit Twinfield delen met de klant? De koppeling met PinkWeb biedt een extra laag gemak en overzicht. In PinkWeb heeft de accountant één centrale omgeving waar zij niet alleen de aangiften kunnen accorderen, maar ook de status van ondertekeningen kunnen volgen. Dit voorkomt onduidelijkheid en versnelt de doorlooptijd van goedkeuringsprocessen. De accountant kan precies zien of een btw-aangifte geopend, geaccordeerd en betaald is. Is dit niet het geval? Dan wordt er automatisch een reminder vanuit PinkWeb gestuurd naar de klant.

De accountant hoeft alleen in te loggen bij PinkWeb om alles te monitoren. Hij hoeft niet bij Twinfield en alle andere pakketten afzonderlijk in te loggen om de status te bekijken. Ook de ondernemer logt in op één omgeving. Dit zorgt voor herkenbaarheid, eenvoud en gemak.

In de onderstaande video ontdek je de toegevoegde waarde van de koppeling:

 

Een slimme samenwerking tussen accountant en klant

De integratie biedt ook een aantal unieke functionaliteiten die de samenwerking tussen accountants en hun klanten verbeteren. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om goedgekeurde btw-aangifte direct door te sturen naar de Belastingdienst. Daarbij ontvangen zowel de accountant als de klant een signaal terug in Twinfield zodra de aangifte is verwerkt.

Bovendien zorgt de koppeling ervoor dat klanten automatisch een betaallink krijgen op het moment dat zij de btw-aangifte goedkeuren in PinkWeb. De betaling wordt direct na het accorderen in de portal gedaan. Dit verkort de tijd tussen accorderen en betalen, wat zowel de klant als de accountant een hoop extra werk bespaart. Hij hoeft dus niet te switchen naar zijn online bankieren om alle betaalgegevens handmatig in te vullen. Ook kan de klant in PinkWeb eenvoudig de uiterste betaaldatum terugvinden om tijdig te betalen en boetes te vermijden.

Meer dan een koppeling

Een krachtige koppeling gaat verder dan enkel de technische integratie. Bij PinkWeb denken we actief mee over hoe we de processen voor accountants verder kunnen optimaliseren. Zo helpen we met het definiëren van rollen en rechten binnen de software, zodat alleen de juiste personen toegang hebben tot specifieke documenten of functies. Dit zorgt niet alleen voor meer veiligheid, maar ook voor een efficiëntere samenwerking binnen het kantoor.

Ook blijven we voortdurend nadenken over manieren om processen verder te stroomlijnen. Door nauw samen te werken met accountants, kunnen we continu verbeteringen doorvoeren op basis van hun feedback en veranderende behoeften. Dit doen wij al meer dan 20 jaar, met succes.

Bespaar kosten en verbeter je klanttevredenheid

De voordelen van de koppeling tussen PinkWeb en Twinfield gaan verder dan tijdsbesparing alleen. Veel accountantskantoren ervaren aanzienlijke kostenbesparingen door de vermindering van handmatige werkzaamheden. Binnen PinkWeb kunnen accountants bijvoorbeeld gemakkelijk filters toepassen om een overzicht te krijgen van alle klanten en hun actuele status. Zo krijg je bijvoorbeeld alle klanten die de btw-aangifte nog niet geaccordeerd hebben, in één overzicht te zien. Dit betekent dat er minder omkijken is naar individuele klantdossiers; alles is centraal en altijd up-to-date.

Accorderingsoverzicht

Dit actuele overzicht draagt ook bij aan een betere klanttevredenheid. Klanten hoeven niet te wachten op informatie en kunnen op elk moment zelf de status van hun documenten of aangiften inzien. Dit zorgt voor een soepelere samenwerking en minder vragen of onduidelijkheden. Ook zijn er in PinkWeb functies zoals accorderen met Face-ID, wat het proces voor de klant nog gebruiksvriendelijker maakt. Met een paar klikken kunnen zij via hun smartphone documenten ondertekenen, wat de drempel om snel actie te ondernemen verlaagt.

Wil jij een uitgebreide demo ontvangen van deze koppeling? Plan dan een afspraak in met Lycke.


Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan hem hier!

 

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.