PinkWeb als eerste met SBR Assurance

Geplaatst op 10-11-2014 in Nieuws

Als eerste marktpartij heeft PinkWeb deze week SBR Assurance geïntegreerd in haar software. Met SBR Assurance kunnen accountants een digitale accountantsverklaring afgeven bij XBRL publicatiestukken en deze ondertekenen met een persoonsgebonden beroepscertificaat. Vanaf 1 januari 2015 wordt het mogelijk voor middelgrote en grote ondernemingen om een XBRL publicatiestuk met verklaring te deponeren.

 

 

PinkWeb levert een actieve bijdrage in de totstandkoming van een SBR Assurance oplossing door deelname in de SBR Assurance Taskforce. In deze taskforce zoeken de overheid en de meest innovatieve marktpartijen samen naar oplossingen die volledig aansluiten bij de wet- en regelgeving en daarnaast het aanleverproces optimaliseren.

Achter de schermen zijn verschillende stadia doorlopen, van deelname door PinkWeb in de SBR Assurance Taskforce, een pilot met diverse andere marktpartijen, tot aan de daadwerkelijke integratie in het Cliënt Online portaal.

SBR Assurance is een uitbreiding op Digipoort, waarmee accountants de mogelijkheid krijgen een digitale accountantsverklaring toe te voegen aan een XBRL publicatiestuk van haar cliënt en deze met een beroepscertificaat te ondertekenen. Het is daarmee een volwaardige vervanging van een verklaring op papier.

Publicatiestukken kunnen met accountantsverklaring worden ingestuurd op het Cliënt Online portaal, maar de accountantsverklaring kan ook op het portaal worden toegevoegd. De cliënt kan duidelijk zien of een accountantsverklaring is toegevoegd, door wie en of die nog geldig is.

Update augustus 2015: In het najaar van 2015 wordt ondersteuning toegevoegd voor onder andere CoSign, zodat het gebruik van SBR Assurance in het portaal ook te gebruiken is voor kantoren die certificaten hebben die nu nog niet gebruikt kunnen worden voor SBR Assurance.

Offerte aanvragen

PinkWeb is niet voor niets het meestgebruikte klantenportaal in de accountancy. Met onze oplossingen kun je in één herkenbare en veilige omgeving documenten uitvragen, delen en ondertekenen. 24/7 en vanaf iedere plek, zonder te hoeven kiezen tussen gemak en veiligheid.

We automatiseren alle tijdrovende en handmatige werkzaamheden, waardoor je veiliger en efficiënter werkt. Zo houd je tijd over voor betekenisvol contact met je klanten en help je hen met wat ze écht van je nodig hebben.

Liever eerst een demo? Plan hem hier!

 

Om een zo goed mogelijke offerte te maken, hebben wij een paar gegevens van jou en jouw bedrijf nodig. Na het versturen van het formulier nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.


Vraag hier jouw nieuwe koppeling aan

Vraag hieronder direct jouw gewenste koppeling aan. Twijfel je nog? Neem dan ook zeker contact met ons op om te kijken of dit pakket bij jou past. Je kan dit doen bij jouw Customer Success Manager of door het formulier in te vullen op onze contactpagina.